Wednesday, July 8, 2009

Peta

assalamualikum..

Apa khabar org kampung sekalian.
harap di jemput hadir ke majlis pertunangan saya nanti ye.. kalau tak dapat datang pun takpe.. tak wajib lagi. .. nanti dah nak nikah dan pada majlis perkahwinan baru wajib .. kalau tak datang, sure akan saya mandikan hadas besar sorang demi sorang.
ada kamu orang semua di majlis pertunangan ni meriah sikit. bawak kamera sekali ye.. breakfast makan sikit jek. save sikit untuk lunch.. 4 ekor kambing dengar kabar nya.. apa lagi.. belasah la kaw kaw.. hehehehe..

majlis start dalam jam 1 petang habis dalam jam entah petang.. kemudian di sambung pula majlis akikah untuk anak saudara dylla sehingga ke petang petang.. dan selepas petang dan datangnya malam tu pula dengar cerite saya kena stay di rumah dylla walaupun majlis dah habis. kamu semua boleh balik la masa tu. boleh pergi karok . saya ni nak dikarok kan tak lama lagi...rasa happy pulak dengar berita itu..pada mulanya saya menyangka ini sudah baik walaupun proses pengasahan trophy belum bersedia lagi. selepas di selidik baru saya tahu.. saya kena basuh pinggan kuali periuk rupanya..adat kata nya.. kecewa betul dengar..
betul ke wei org laki kena cuci pinggan?

ni rahsia ni..
malu sebenar nak tunang ni.. di luar memang cover line giler2.. tapi jauh kat lubuk hati ni malu giler2, cuak, berdebar, berdengkor , buasir resdung semua ada ni.. yela kan walaupun tunang tu pun nak kecoh.. tapi ni kali pertama buat saya.. seolah olah tahun depan saya dah jadi ayah.. dia punya ujian dia tu masa gaduh.. bab gaduh2 tu yang tak tahan.. saya ni dah la sensitif sikit.. ngan korang tak sensitif sgt la.. ngan si dia ni saya sensitif sikit.. so bila dah gaduh tu mula la nak kerek2.. pantang betul org bawah umur dari saya ni kerek2. so kena la mengalah. jadi bile bertarung je saya akan kalah. asyik kaaaalah jek. menang jarang sangat... tapi takpe.. saya sabar.. one day saya akan menang sampai katil patah.. hehehe.. gurau jek.

ok.. nanti hadir ye.. papahal call tok.. cari tok.. cari k-e ke?
ni k-e ngan baha kalau tak datang ni.. memang saya campak tungau kat dia..
baha! usahakan nak tangkap gambar cemana.. tolong la wei.
tok t.shirt mana? sorry. kek tunang aku tak bagi kau bawak.
k-e mana aku punya pencuci muka? boxer aku kat mana kau sorok!bagi balik!!.. bukit!.. mana minyak tu? dah dekat dah ni.

yaya.. ubat kurus? mana?

huh.. berdebar ni..

9 comments:

as bha zammi said...

akan diusahakan...

SitiNur said...

Selamat Bertunang Zul! :-)

Tok Ketua said...

berderet2 org2 kg nk kawin ni nanti...

apa2 pun zol jgn lupa ayat2 dan nasihat yg aku bg... ia dpt memanjangkan kesabaran mahupun mende lain..

Pink Marie said...

grand gitu...

ok set. kambing punye pasal mek mesti dtgggg!!!!

neesa_jun said...

wah!..berita baik ni..selamat betunang!

Dory said...

hahahhhaa..ko ingt mlm tu nk buat ape? basuh kuali laaa! hahahhaha

zool irfan said...

wei.. datang wei..

tok.. jgn risau tok.. dah memang panjang.. hehe
mek datang.. cayalah

WahaiCerminHikmat said...

selamat bertunang Zool momi ucapkan semoga semuanya selamat ya...

FerioBiru said...

tahniah zool... ada stew kambing gak ke?

Friends

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com